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<タイTFDA、化粧品広告ガイドラインアップデート>

JNM Global 제이엔엠글로벌 2024. 11. 15. 15:24

 

2024924日、タイ食品医薬品局(TFDA)が化粧品法2015により化粧品広告を監督し、広告管理を規制するための指針を提供するために化粧品広告ガイドラインをアップデートしました。

 

2024年化粧品広告ガイドラインの改正案の内容は、化粧品広告の意味、化粧品広告に関する法律、化粧品広告原則、広告特性の例および法に違反する広告メッセージの例を含め、化粧品広告に関する包括的な内容を含んでいます。

 

1. 化粧品広告の意味

- 商業的な利益のために大衆がメッセージを見たり聞いたりできるようにする行為で、化粧品法2015に基づき化粧品広告とみなす

- 正確かつ事実に基づいたメッセージで学術的文書を含む。

 

2. 化粧品の製造及び輸入時、化粧品登録番号を含む正しいラベルを保有しなければならず、以下を含む広告規制事項を遵守しなければならない。

 

3. 広告規制事項

- 化粧品広告メッセージが化粧品広告の原則に従っているかどうかを確認

- 法令に違反する広告の特性があるかどうかを確認

- 製品カテゴリを考慮して化粧品広告メッセージに許容可能なクレーム及び許容されないクレームを確認

() 1. 美白成分を含有したスキンケア化粧品群(美白製品)

 

Do (acceptable claims) Don’t (unacceptable claims)
- Terms like “whitening”, “lightening” and “brightening’ may be use in the text
- a message should be included to inform consumers that cosmetics cannot alter skin color.
- Advertisements referencing research or test results from specific institutions must clearly indicate that results may vary depending on individual conditions
- Statements implying results
- example: Claims suggesting that cosmetics can make the skin appear whiter or change its color.

- Advertising content must be truthful and verifiable, accurately conveying the product’s functions, characteristics, and performance.

 

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